Volledig herziene uitgave boekje De Hollandse porseleinroute

Op maandag 1 mei 2017 werd in het bijzijn van de Stichting Hollandse porselein, conservator Lisette Zijp van Museum Weesp en andere genodigden het eerste exemplaar van de herziene uitgave van De Hollandse porseleinroute gepresenteerd.

cover boekjes De Hollandse Porseleinroute.jpg

De tekst is herzien en uitgebreid met een kort hoofdstuk over het Haagse porselein. De literatuurlijst is geactualiseerd, en er zijn samenvattingen in de Engelse en Duitse taal opgenomen. De eindredactie was wederom in handen van Drs Rik van Wegen, conservator van Kasteel-Museum  Sypesteyn.

Burgemeester Bas Jan van Bochove sprak haar dankwoord uit aan de Stichting Hollands porselein voor hun werk en het aanbieden van informatie over porselein zodat meer mensen kennis over dit bijzondere stukje nijverheid kunnen vergaren. Hollands (waaronder het zeldzame Weesper porselein) porselein is naast in Museum Weesp ook te bewonderen in museum Sypesteyn en het Rijksmuseum.

Het boekje is verkrijgbaar in o.a. de museumwinkel van Museum Weesp voor 6,50 euro.

Er werd een groot artikel over het Hollands porselein gewijd in de Telegraaf van donderdag 4 mei 2017.

Artikel Telegraaf over nieuwe uitgave Hollandse porselein route.jpg