Nieuwe tentoonstelling 'Uitgelicht' geopend

Zaterdag 14 oktober is de nieuwe tentoonstelling 'Uitgelicht' over vier Weesper monumenten geopend. Conservator Lisette Zijp heette de genodigden welkom en gaf een duidelijke uiteenzetting hoe Museum Weesp tot deze tentoonstelling is gekomen. Ook gaf zij verheugende berichten over het aantal bezoekers en een inkijkje in het reilen en zeilen van het museum.

Daarna gaf wethouder Eijking aan dat in Weesp een echte monumentenstad is. Weesp heeft meer als 300 monumenten wat qua monumentendichtheid neerkomt op 1 monument op 57 inwoners.

Vrijwilliger Rogier Rive de la Box gaf tenslotte aan dat het proces onder de vrijwilligers onder leiding van de conservator wederom zeer vruchtbaar is geweest. Het resultaat is een mooie tentoonstelling voor u om te bekijken. Laat u verrassen.

De openingshandeling bestond uit het aansnijden van vier taarten. Op elke taart stond een afbeelding van één van de vier monumenten die belicht worden in de tentoonstelling. Het aansnijden werd gedaan door de vrijwilligers/eigenaars van de monumenten.

De monumenten die getoond worden in de tentoonstelling zijn: Fort Ossenmarkt, Laurentiuskerk, Grote Kerk (ook wel bekend als Laurenskerk) en molen De Vriendschap.