Nieuwe tentoonstelling 'Chocolade' geopend

Na het welkomstwoord vertelde conservator Lisette Zijp over de totstandkoming van de nieuwe expositie en aanvullend gaf wethouder Léon de Lange het museum een compliment door weer met zo’n smakelijke tentoonstellingsonderwerp te komen. Hij sprak ook een dankwoord uit aan alle vrijwilligers die dit mede mogelijk maken.

Deuntje uit promotiefilmpje Van Houten uit 1934 te horen op carrilon Grote Kerk

Na deze woorden kon het gezelschap kijken naar een promotiefilmpje van Van Houten waarbij een liedje werd gespeeld dat maar in je hoofd blijft zitten. De zangeres in het reclamefilmpje, opgenomen in de Van Houten's Chocoladebar in Tilburg in de winter van 1934, is Amsy Moïna,  zangeres/cabaretière/actrice (de artiestennaam van Amsy Jacqueline Ettij (1908-1997), geboren te Soerabaja).

De ramen werden geopend en het publiek werd verzocht muisstil te zijn. Door middel van  een druk op de knop zette de wethouder het carillon in werking. Op afstand speelde Kit Miles ditzelfde wijsje als op het promotiefilmpje uit 1934, maar nu hoorbaar voor heel Weesp.

'Chocolade' tot 22 april 2019

De tentoonstelling 'Chocolade' is vanaf 26 oktober 2018 t/m 22 oktober 2019 te zien in Museum Weesp. Check ook de speciale smakelijke activiteiten tijdens deze tentoonstelling!