Lezing "Staircase to Heaven"

Datum: 8 maart

Locatie: Museum Weesp

Ontvangst 14.00 uur

Duur lezing 60 minuten

Kosten: €5,- (MJK gratis)

STAIRWAY TO THE SEVENTIES

Wie op zondagmiddag 8 maart a.s. de moeite neemt om in het gemeentehuis van Weesp de fraaie trappen te beklimmen naar Museum Weesp, komt terecht in het verleden. In het bijzonder bij een tentoonstelling over de jongerencentra in Weesp in de jaren zeventig en tachtig. Gitaarmuziek klinkt op en foto’s, posters en verhalen brengen de sfeer terug uit de tijd dat er in Weesp maar liefst drie jongerencentra actief waren.

Flat 113, de POC en ’t Vosje waren toen een begrip. Guus Kroon uit Muiden was een regelmatige bezoeker van in ieder geval twee van de drie jongerencentra en hij houdt vanaf 14.30 uur een lezing met powerpoint in de raadzaal over deze periode. Lang haar, hippe kleding en vooral muziek waren de bindende factoren in die tijd. Voor de jongeren van nu een kennismaking met de jeugd van toen en voor de ouderen van nu een weerzien met hun jeugdjaren in de jongerencentra van Weesp.

Achteraf is er gelegenheid tot napraten onder genot van een drankje.

Geïnteresseerd in meer muziek? MuziekFilmFestival 2020 van 19 t/m 22 maart in de City of Wesopa.