Eerste Vriendenbijeenkomst

High tea 1.jpg

Allereerst werden de vrienden en vriendinnen alle ins- en outs over porselein verteld. Waar komt het porselein vandaan? Waarom duurde het zolang voordat Europa ook porselein had? Wat is zacht en wat is hard porselein? En wat maakt Weesperporselein nu zo bijzonder en zo kostbaar?

Jos Bakker, voorzitter van de Stichting Vrienden van Museum Weesp en tevens vrijwilliger in het museum, verzorgde de lezing en leidde de groep aansluitend rond in de porseleinzaal. Na de rondleiding werden de vrienden getrakteerd op een overheerlijke high in de Burgerzaal met uiteraard, thee uit porseleinen kopjes (geen Weesper porselein...dat dan weer niet ;-). Het bestuur kijkt terug op een bijzonder geslaagd evenement.